AJALUGU

Polarn O. Pyret on üks tänapäeva juhtivaid kaubamärke Rootsis, mille märksõnadeks on kvaliteet, disain ja funktsionaalsus. Polarn O. Pyret rõivad on mõeldud lastele kandmiseks igasuguse ilmaga.

Tänapäeva nimega Polarn O. Pyret alustas oma tegevust praegusest täiesti erineva kauba müümisest, nimelt kondoomidest. 1900ndate alguses reisis noor mees nimega Nils Adamsson mööda Edela-Rootsit, Västergötlandi, müües õmblusmasinaid. Ta oli siiralt üllatunud perekondade suurusest ja sellest, kui vaesed nad tegelikult olid. Ta soovis neid perekondi kuidagi pereplaneerimise juures suunata ja nii ostis Nils Adamsson 1909. aastal tubakapoe Falköpingus, kus ta alustas Saksamaalt imporditud kondoomide müüki. Nils ja tema abikaasa Karin Adamsson müüsid oma tubakapoes ka arstikaupu ja tolleaegne seadus, mis lubas müüa esmatarbe- ja arstikaupu tubakapoes, andis neile õiguse seda teha. Sõja ajal, 1939–1945, alustasid nad beebirõivaste müüki nime all “Pyret”.

Kuidas sündis Polarn O. Pyret AB

Nils ja Karin Adamssoni poel oli kaks eraldi osakonda – üks arsti- ja teine beebikaupadele. Idee seisnes selles, et emad ei pidanud vajaminevaid arstikaupu enam ostma n-ö meeste poole pealt, milleks oli tubakapood. Teisalt ei pidanud mehed samal ajal kuulma laste kisa, kui emad sooritasid oma sisseoste.

Kondoome müüdi seal poes veel kaua peale sõda ja viimane registreeritud kondoomiost toimus Pyret’is1970ndatel. Kuid ajad muutusid ja kui kondoome oli võimalik osta juba igast kaubamajast, bensiinijaamast ja ajalehekioskist, lõpetati 1976. aastal kondoomide müük Pyret’is ja firma sai uue nime – Polarn&Pyret AB.

Kuidas sündisid triibud

Paljudele inimestele on Polarn O. Pyret´i sümboliks just triibud. Triipe on maailmas palju ka mitmetel teistel firmadel, aga vähemalt rootslastele seostub see ikka ja alati Polarn O. Pyret´iga. Nende triipude taga on kaks naist: Katarina af Klintberg ja Gunilla Axén.

Esimesed triibud anti välja juba kohe, firma alguses, kuid need kaks naist lõid triipudele kindla disaini ja kontseptsiooni. Triibuliseks tehti T-särgid, sviitrid, püksid ja velvetjakid ning samuti kõigi aegade suurim hitt-toode – pikad aluspüksid. Värvideks punane, sinine, roheline ja pruun. Nii said triipudest Polarn O. Pyret’i kaubamärk, mille esimene kollektsioon jõudis avalikkuse ette1975.

Võtmesõnaks ikka kvaliteet. Firma visiooniks olid looduslikud materjalid ja kangapehmus ning -mugavus, mis pidid välja vahetama sünteetiliste kangaste senise võidukäigu. Tõuke selleks andsid traditsioonid, nimelt oli firma eelnev tegevus, müües tubakapoes ka arstikaupu, juba iseenesest üpris looduslähedane.

Teiseks oluliseks märksõnaks loodusläheduse kõrval oli riiete funktsionaalsus. Riided ei pidanud olema jäigalt eristatud meeste-naiste, poiste-tüdrukute omadeks, vaid need olid mõeldud mõlemale sugupoolele. Ja nii said unisex’ist universaalsed riided, mis mõeldud kõigile, kandmiseks igal ajal ja igal pool.

Polarn O. Pyret enne ja nüüd ehk minevik ja tänapäev

Pärast pikki aastaid n-ö pehmet turul purjetamist ja vaikset tegutsemist, hakkas Polarn O. Pyret´i haare nõrgenema. 1996 sattus firma tõsistesse finantsraskustesse ja esile astusid kolm meest: Jan Carlzon, Paul Lederhausen ja Mikael Solbergning. Viimase juhtimisel toimus Polarn O. Pyret´i radikaalne uuendamine.

Senist kontseptsiooni (looduslähedus, kvaliteet ja funktsionaalsus) uuendati ja noorendati. Kvaliteeti investeeriti veelgi. Müük kasvas tasapisi ja klientuur noorenes. Ühinemine Portwear’iga toimus aastal 2000. The RNB RETAIL AND BRANDS moekontsern loodi sellest üks aasta hiljem aastal 2001, mil firma märgiti ka Stockholmi Börsil. 16. märtsil lansseeris Polarn O. Pyret Rootsis esimene e-poe.

Tänaseks on Polarn O. Pyret´il 112 poodi 11 riigis ning laienemine jätkub. Poode on nii Euroopas kui ka mujal maailmas: Ameerikas, Eestis, Hollandis, Iirimaal, Inglismaal, Islandil, Lätis, Norras, Rootsis, Soomes ja Šotimaal. E-poed on nii Ameerikas, Hollandis, Rootsis, kui ka Eestis, Lätis ja Leedus.